Binnen én buiten duidelijk zichtbaar worden

Philips vroeg ons om een functioneel bewegwijzeringssysteem voor bezoekers en medewerkers op bedrijventerrein Rothe Erde in Aken. We maakten een plan van aanpak dat het merk Philips zowel buiten op het terrein (macro-niveau) als binnen in de fabrieken (micro-niveau) krachtig neerzette. Gedachtengang was dat niet alleen Philips op dat grote bedrijventerrein duidelijker aanwezig moest zijn en dat je er logisch je weg moest kunnen vinden, maar ook dat de productielijnen en producten in de fabrieken duidelijker zichtbaar moesten zijn.

Philips Kaizen plate

De weg vinden

In het concept- en designtraject werden op verschillende niveaus ‘routes’ ontwikkeld om bezoekers en medewerkers letterlijk en figuurlijk hun weg te laten vinden:

  • Functionele bewegwijzering: aanduiding van gebouwen en kantoren, bewegwijzering binnen en buiten.
  • Informatie voor bezoekers: vier niet te missen ‘Single Points Of Entry’, informatieplekken bij de productielijnen/machines waarop de process flow van de productie wordt uitgelegd en apps van deze process flows op tablets.
  • Informatie voor medewerkers: gestructureerde informatieborden voor werknemers.
  • Promotie van het merk Philips: banners op gebouwen, ‘kaizen-borden’ en spandoeken met aansprekende eindproducten waarin de Philips-lampen verwerkt zijn.

Philips interactive tour

Geïntegreerde communicatie

Door een uitgekiend design, to-the-point projectmanagement en een daadkrachtige praktische uitvoering heeft dit project het gewenste resultaat opgeleverd, inclusief een versterkt Philips-gevoel bij de medewerkers.

Philips Kaizen plates